Spring naar hoofdinhoud

De race van...

Hieronder lees je de verhalen van een aantal van onze commissie leden. Veel leesplezier!

Miriam Zegelaar - WS en Werkgroep Alternatief Evenement

Na zelf een aantal keer mee te hebben gedaan aan de Bata en ook twee keer vrijwilliger geweest te zijn vond ik het wel tijd om de Bata zelf te gaan organiseren, en dat heb ik vorig jaar dan ook gedaan! En na de race kon ik het nog niet loslaten, dus ben ik bij het Wedstrijdsecretariaat gegaan. Deze commissie is verantwoordelijk voor de einduitslag, dus tijdens de race delen wij bijvoorbeeld de strafcodes uit. Ook houden we contact met de wisselpuntploegen en maken wij het tijdschema aan de hand waarvan de te langzame lopers worden geveegd met de bezembus. Dit jaar is de Bata natuurlijk anders dan normaal, wat er ook voor zorgt dat de voorbereidingen anders zijn dan normaal. Zo hebben we alle reglementen aangepast op het evenement van dit jaar, en zijn ook alle andere commissies hard aan de slag gegaan om de Bata mogelijk te maken. En de Bata dit jaar had niet plaats kunnen vinden zonder het (enige) Organisatiecommissielid Tijmen! En met alle aangepaste voorbereidingen zijn we er allemaal weer klaar voor om er een fantastische race van te gaan maken, en ik heb er in ieder geval zin in!

Thomas Krullaars - WL en Werkgroep Alternatief Evenement

Zo’n drie jaar geleden begon de 50e Batavierenrace waarbij ik deel mocht uit maken van de organisatie als penningmeester en commissaris faciliteiten van Enschede. Ik ben in dit bestuursjaar heel erg gehecht geraakt aan de Bata en wilde daarom ook graag betrokken blijven. Zo voer ik normaal gesproken nog elk kwartaal de controle op de boekhouding uit met de KasCo en zit ik sinds een jaar ook bij de Wedstrijdleiding. Als wedstrijdleiding coördineren wij de race, we zorgen er voor dat alles soepel en veilig verloopt. Dit betekent dus dat we tijdens de race alles meekrijgen en dat we vooral druk zijn met het oplossen van alle kleine en grote problemen in de race. Deze problemen kunnen variëren van boze buurtbewoners of een verdwaalde Batabink tot een ongeluk met een deelnemer. Vorig jaar was een bewogen editie, maar we kunnen hier als Wedstrijdleiding zeker tevreden op terug kijken, omdat we precies deden waarop we hebben geoefend bij bepaalde situaties. Dit jaar hebben we de eerste oefening er al weer op zitten. Zowel voor de ‘reguliere’ Bata en voor de ‘alternatieve’ Bata hebben we een scenario doorgenomen, zodat wij weer optimaal voorbereid zijn. Verder maak ik dit jaar ook deel uit van de werkgroep die de alternatieve Bata regelt. Dat is een stuk minder werk dan een ‘echte’ Bata, maar zeker net zo belangrijk dat alles goed geregeld is. Ik was erg blij toen ik zag dat de inschrijvingen dit jaar bijna direct vol zaten en heb er daarom vertrouwen in dat ook deze editie weer een onvergetelijke wordt met deelnemers die alles wederom alles gaan geven. Tot bij de race!

Jolien Kessels - ICie en Werkgroep Alternatief Evenement

Nadat ik zelf een keer heb meegerend en medewerker ben geweest, heb ik afgelopen jaar dit fantastische evenement georganiseerd. Na een jaar in de Organisatiecommissie te hebben gezeten kon ik de Batavierenrace niet loslaten. Vandaar dat ik bij de Internet commissie (Icie) ben gegaan. Met deze commissie zijn wij al het hele jaar bezig om alle online systemen van de Batavierenrace up to date te houden. Zo hebben we dit jaar wat wijzigingen aangebracht voor de inschrijvingen en zijn we vooral achter de schermen druk bezig geweest. Tijdens de race hebben wij het wat rustiger en kun jij mij ergens anders binnen de race vinden. Tot bij de race!